sobota 12. července 2014

Jogurtové lívanečky




Už dlouho jsem si nedopřála nějakou pořadnou víkendovou snídani. A už od čtvrtka jsem si plánovala jakouže to dobrotku si udělám. Livance jsem dělala snad jen jednou a byla to kastrofa. Dřív jsem neměla lívanečník, pak jsem zdědila jeden po babičce a tak jsem se nadšeně vrhla na jejich přípravu. No jenže mi to vůbec nešlo. Mám plyn a ten livanečník byl hrozně na tom plameni i když jsem to měla úplně ztlumené, hrozně se to připalovalo ale přitom to bylo syrové. Takže těsto tenkrát leťelo do koše a lívanečník málem taky ale rozhodla jsem se mu dát ještě šanci. A už od rána jsem přemýšlela jak to udělat abych lívanečník neměla úplně na ohni a vzpomněl jsem si, že naši mají takovou litinovou desku na sporák. A ejhle jak to šlo. 


Jogurtové lívanečky 

(4 porce 12-15 ks)
  • 250 g celozrnné mouky 
  • 1 lžička Bio kypřícího prášku 
  • 180 g bílého jogurtu
  • 280-300 ml mléka
  • 2 lžíce ovesných otrub
  • 1 lžíce vanilkového cukru
  • kokosový olej na vytření
  • ovoce např. meruňky a maliny

Do mísy dáme mouku s kypřícím práškem, otrubami, špetkou soli a domácím třtinovým vanilkovým cukrem. Přidáme jogurt a mléko. Vymícháme hladké těsto. Lívanečník rozehřejeme na plotně, vytřeme olejem a smažíme z obou stran. Já dělala skoro na minimum a docela dlouho cca 10 minut jednu várku. Uchováváme ve vyhřáté míse. Pak nakrájíme meruňky a hodíme je na pánev a prohřejeme. Lívance přendáme na talíř, přelijeme teplými meruňkami, zasypeme malinami, ozdobíme kouskem máty či meduňky, pocukrujeme (kdo chce) a podáváme.





Žádné komentáře:

Okomentovat