úterý 20. května 2014

Zdravá strava a pohyb, yoga challenge 30 days


Dnes trochu netradičně :-). Receptů mám pro vás spoustu, jenže já bych občas potřebovala aby měl den aspoň 30 hodin, abych stihla vše co mám v plánu. Takže recepty postupně budu zase přidávat, jakmile se mi poštěstí najít více času. Snažím se teď ušetřený čas investovat trochu jiným směrem. A jakým?
Tomu směru co nás nabíjí pozitivní energií a dělá nás šťasným (protože vyplavuje endorfiny - tzv. hormony štěstí). A tím je bezesporu pohyb a cvičení všeho druhu. Ono totiž zdravá strava a pohyb jdou tak nějak ruku v ruce.

Já sama bych před pár lety nevěřila tomu, že budu jednou vstávat o hodinu dřív abych si stihla ráno zacvičit jógu, dala si v klidu sprchu, kafe a snídani. A přece jen je to dnes pravda a víte co? Já to dělám ráda a s nadšením. Kdyby mi někdo tenkrát tvrdil, že budu vstávat dobrovolně o víkendu v 7-8 hodin, asi bych se mu vysmála. Víkendy pro mě totiž dřív znamenaly válení se v posteli minimálně do 10 hodin. Nedej bože jak mě někdo vzbudil dřív jak v tuto dobu, to jsem pak byla protivná na celej svět a absolutně nepoužitelná. A když jsem vstávala do práce, tak maximálně půl hodiny předem než mi zvonil budík. A to jsem byla ráda, že jsem se dopotácela do koupelny dala si sprchu, vyčistila zuby a oblíkla jsem si něco na sebe.

Ale opravdu je to tak, jakmile objevíte kouzlo zdravé stravy, tělo si postupem času o ten pohyb samo řekne. Budete mít přebytek energie, kterou budete chtít někde "vybít" a pohyb je v tomto nejlepší varianta. Nikdo neříká, že si máte hned zabalit tašku a letět do fitka. Ne důležité je se do ničeho nenutit ale chtít, chtít zkusit něco nového, klidně i obyčejného. Ono úplně bohatě stačí si nazout pohodlné tenisky, hodit na sebe tepláky a jít se projít, třeba do lesa (nejlíp se čtyřnohým miláčkem). Pokochat se přírodou, nadýchat se čerstvého vzduchu a prostě si jen vyčistit hlavu. I tohle málo na začátek stačí. Opravdu. Já třeba jaro většinou trávím tím, že chodím s pesulou kolem polí, přes les, ke studánce a zase pomalu zpátky. Je to trasa cca 7-10km a zabere nám tak hodinku. Na jaře a na podzim je totiž příroda v lese nejkrásnější.

Neříkám, že jsem předtím necvičila, na základce jsem měla pohyb docela ráda. Dokonce jsem byla dobrá na běh 60m, šplh na tyči a skákání do dálky. Na co jsem byla zase úplně levá byly míčové sporty, flop a hod do dálky. Na střední mě jakýkoliv pohyb absolutně nebavil. Neměla jsem na něj energii. Proč? Protože se u mě bohužel vyskytly zdravotní problémy. A dlouho trvalo než se vůbec přišlo na to proč to tak je. Ale o tom zase někdy příště. Sice jsem na střední chodila asi 3 roky na aerobic ale ten mě popravdě moc nebavil a chodila jsem na něj jen ze setrvačonosti a protože u nás nic jiného nebylo. Teď už vím, že pohyb musím dělat protože chci a né proto, že musím, nebo bych měla. A na to, komu který pohyb sedí si musí přijít sám. Každý jsme jiný, každý jsme originál a každému sedí něco jiného.

A hlavně pokud vás něco nebaví, nenuťte se do toho ale neodepisujte to nadobro. Třeba jednou příjde ten správný čas. Já neměla ráda nikdy jógu ale teď už vím, že jsem jí měla špatně načasovanou a nebyla na ní vhodná doba. Teď ta doba je. A mě to moc baví. Každé ráno, ještě před snídaní a kolikrát ještě v pyžamu si ji zavičím. Cvičím yoga challenge 30 days. Pokud se chcete i vy se ke mně můžete přidat. Najdete jí na youtube. Já už mám za sebou dnes 5 den a super. Tak vzhůru do toho a pak napište jak vám to jde. 


Žádné komentáře:

Okomentovat