neděle 27. dubna 2014

Těstovinový salát s uzeným tvarohem



Těstoviny nikdy nepatřily k mým oblíbeným jídlům. Zlom přišel až když jsem začala chodit s přítelem, ten totiž těstoviny miluje. I když jsem mu dělala saláty, já si dělala jídlo zvlášť, protože i když to vypadalo fakt lákavě, tělo na to prostě chuť nemělo. Největší zlom nastal ve chvíli kdy jsem začala cvičit. Nikdy nezapomenu na ten den. Zrovna jsem měla po hodině power plate a vacu shape a než jsem jela domů, tak jsem chodívala ještě na nákup. Při procházení supermarketu, jsem najednou narazila na takový ty instantní pytlíčky s těstovinami a omáčkou. A najednou jsem dostala šílenou ale opravdu šílenou chuť na těstoviny. V tu chvíli bych snad i pro nějaký těstovinový salát vraždila. A tak jsem nakoupila těstoviny a ostatní suroviny a doma si udělala svoje první těstovinové jídlo - byly to tenkrát těstoviny s krůtím, žampióny a nivovou omáčkou. Od té doby jím těstoviny ráda a jsou v mém jídelníčku několikrát do měsíce. Dnes tu mám pro vás trochu jiný recept. Salát který se skvěle hodí ke krásnému slunečnému počasí jako je dnes (aspoň u nás :-)). A jako bonus na osvěžující domácí limonádu. 


Těstovinový salát s uzeným tvarohem 

(4 - 6 porcí)

  • 500 g těstoviny deluxe
  • 6 ks sušená rajčata
  • 1 uzený tvaroh
  • 1 okurka salátová
  • ½ baleni rukola
  • ½ baleni cherry
  • 3 lžíce olivový olej
  • 1 lžíce umeocet
  • sůl a pepř

Těstoviny si uvaříme ve vroucí osolené vodě dle návodu. Scedíme, můžeme si nechat trochu vody stranou ale já jí tentokrát omylem všechnu vylila. Těstoviny vsypeme do mísy, zakápneme lžící olivového oleje. Salátovou okurku si nakrájíme na tenká kolečka (doporučuji kráječem), cherry rajčátka na měsíčky či půlky, přidáme rukolu, nakrájená sušená rajčata. Uděláme si dresing, do uzavíratelné mističky dáme dvě lžíce olivového oleje, lžíci umeocta, osolíme mořskou solí, čerstvým mletým pepř, uzavřeme a důkladně protřepeme. Nalijeme na salát a lehce promícháme. Nakonec rozdrobíme uzený tvaroh a opět opatrně promícháme. 
  

Osvěžující domácí limonáda

  • voda perlivá nebo neperlivá
  • 1/2 velké okurky
  • 2 palce zázvoru
  • 1 citrón 
  • máta
  • med nemusí být
  • třtinový cukr nemusí být

Okurku, citrón, mátu, zázvor, nakrájíme na kráječi na opravdu tenké plátky. Zalijeme studenou vodou buď s bublinkami nebo bez, jak máte rádi a necháme chvíli odležet nejlépe několik hodin v lednici. Je možné dosladit medem nebo třtinovým cukrem, já mám ráda variantu nedoslazovanou. Pokud zvolíte variantu bez bublinek, bez doslazení (nebo jen medem) je to skvělý detoxikační nápoj.  

Žádné komentáře:

Okomentovat