pondělí 7. dubna 2014

Netradiční salát z červené řepy



V ledničce mi přistály koncem minulého týdne červené řepy. Červenou řepu nemůžu ani cítit, protože když jsem byla malá, byla jsem u babičky na prázdninách a ta jí zrovna zavařovala, řepový odér který se linul celým domem několik dní, mi červenou řepu zprotivil. Ale její pozitivní vliv na organizmus je opravdu mimořádný a tak jsem se rozhodla, že se jí prostě naučím znovu jíst. První co mě napadlo bylo, že si z ní udělám nějaký zajímavý salát. Tento salát je opravdu netradiční a prolínají se v něm různé chutě. A mě moc chutnal. Určitě ho vyzkoušejte.

Proč jíst červenou řepu? Červená řepa obsahuje mnoho vitamínů a minerálů. Obsahuje spoustu železa, draslíku, vitamínu C, E a mnoho dalších významných látek. Mezi hlavní léčivé účinky červené řepy patří podpora imunitního systému, regenerace organismu, podpora růstu tkání. Je močopudná, vylučuje z těla sůl,, povzbuzuje činnost žaludku a tvorbu žluči. Aktivuje tvorbu červených krvinek, a tím zásobování buněk kyslíkem. Vyvolává optimističtější náladu. Zbavuje střeva jedovatých látek, odstraňuje zácpu. Neutralizuje a zároveň odstraňuje jedovaté látky, zvláště v mozku. Vyvolává optimističtější náladu a dodává pružnost a lesk pleti, vlasům a nehtům. (A která z nás by to neuvítala, že?). 


Netradiční salát z červené řepy 

(1 porce) 

  • červená řepa
  • salátová srdíčka
  • mandarinka
  • dýňová semínka
  • bagetka
  • sýr camembert 
  • bagetku
  • citrón
  • olivový olej
  • sůl a pepř
Červenou řepu očistíme, nakrájíme na tenoučké plátky. Do mističky vymačkáme šťávu z půlky citrónu, přilijeme lžíci olivového oleje, osolíme, opepříme a vložíme červenou řepu a necháme marinovat (nejlépe několik hodin). Salátová srdíčka si opláchneme a rozebereme. Mandarinku oloupeme a nakrájíme na tenké plátky. Na talíř si natrháme salátové srdíčka, položíme plátky marinované řepy a mandarinek. Zakápneme olivovým olejem a posypeme dýňovými semínky. Bagetku rozpečeme v troubě, položíme plátek camembertu a necháme ještě minutku rozpéct. Podáváme ještě teplé k salátu.


3 komentáře:

  1. Vypadá to báječně. Píšu si řepu do nákupního seznamu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Wau! Salát vypadá naprosto báječně! Určitě zkusím. Já řepu naopak miluju. Nikde to neuvádíš, tak předpokládám, že jsi pracovala s čerstvou řepou, neuvařenou.
    Jinak já skoro celou zimu přežívala na tomto receptu, který jsem si dokonale zamilovala. Vyzkoušej a třeba si tu řepu taky zamiluješ ;-) Salát s pečenou řepou - https://www.ditap.cz/recepty/sourozenecka-party/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-). Ano řepa je syrová, nevařená, jen jsem jí lehce oškrábala. Díky za tip, vyzkouším.

      Vymazat