neděle 6. dubna 2014

Makové mléko


Na makové mléko jsem se hodně těšila, obzvláště po tom co jsem si přečetla, že se po něm dobře spí a prý přináší i hezké sny. Po včerejší bezesné noci jsem si hned ráno říkala, že je dobře, že jsem si ten mák přece jen namočila. Nevím jestli to taky občas míváte ale mě se jednou za čas stane, že v noci prostě nemůžu absolutně usnout, přitom jsem unavená a ospalá ale spánek ne a ne přijít. No a takhle se mi to opět přihodilo ze sobotu na neděli. To pak ležím v posteli, měním polštáře, peřiny, zkouším jednu stranu, druhou, na břiše, na boku, no zkrátka všechny možné i nemožné varianty.V hlavě se mi honí tisíc věcí najednou - od toho co si dám ráno k snídani, co je potřeba ještě všechno v bytě dodělat, že mám v koši hromady prádla na žehlení, až po to jak jednou bude vypadat můj vysněný domeček. No a, že toho času na přemýšlení jsem měla spousty, ještě v pět ráno jsem koukala na mobil kolik vlastně je. A v sedm ráno jsem dostala budíček od naší úžasné argentinky.

No takže nemusím ani popisovat jak jsem se vysloveně těšila na to, až si na dnešní večer nachystám pěkně makové mléko, natěšena na to jak se po nem bude spinkat. Dala jsem si záležet a asi pětkrát jsem ho přecedila aby bylo opravdu čisté a jemné. No nevím kde soudruzi udělali chybu ale po prvním ochutnání jsem hořce zklamaná a to doslova. Makové mléko mám totiž strašně hořké, nevím jak to mák byl v pořádku. Tak teď přemýšlím co s makovým mlékem budu dělat, pít ho určitě nebudu ale vylít ho je taky škoda. I přes to se s vámi o recept podělím, snad budete mít více štěstí než já. A pokud někdo přijdete na to proč mi zhořklo budu ráda když mi napíšete.




Makové mléko 
  • 150 - 200 g máku
  • 1200 - 1500 ml vody balené nebo filtrované
Mák dáme do nádoby nebo džbánu, zalijeme vodou a necháme přes noc odstát. Ráno stačí pouze rozmixovat a několikrát přecedit. Je možné dosladit medem nebo sirupem z agáve. 

5 komentářů:

  1. Originální. :))
    Na makové mléko jsem recept ještě nikdy neviděla, abych pravdu řekla. Ale zní to fakt zajímavě. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem se na makové mléko včera vrhla, že to musím vyzkoušet. Již nikdy více! :-D Ve výsledku mi sice chutnalo, i bez přislazování. Ale to martyrium, než jsem to přecedila! Cedník měl moc velké dírky. Když jsem do něj vložila ubrousek nebo utěrku, necedilo se to vůbec. Tak jsem použila cedníček na čaj, ten měl zase dírky malé, takže jsem několikrát musela mák vysypat. U toho se mi to několikrát zvrtlo a spadlo celé dovnitř. No hrůza :-D
    Ale jak říkám, chuťově dobré ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to cedila prvně Pres cednik s většímy oky. Pak nekolikrat Pres cednik s trochu menší oky a nakonec Pres silonovou ponožku. Když se ti cednik ucpe, tak to míchej lžící a ono to začne znovu protékat.

      Vymazat
  3. Tak tohle vidím poprvé, jenom mě děsí to cedění, takže ho vyzkouším až budu mít víc času než momentálně mám. Dobrý nápad! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ta ponožka je boží nápad :-D

    OdpovědětVymazat