sobota 5. dubna 2014

Losos se salátem z kořenové zeleniny a brambory s pestem


Poslední dobou zařazuji hodně i ryby. Patřím naštěstí k těm co je mají rádi. Miluji vánoční klasiku kapra nebo amura s bramborovým salátem. V létě štiku nebo pstruhy na bylinkách. Kapitola sama pro sebe je uzený losos, to je panečku jiná dobrůtka. Taky nepohrdnu ani rybí pomazánkou - recept určitě brzy najdete na blogu. Ryba je naštěstí sama o sobě super, takže k tomu aby byla chuťově dobrá nic moc nepotřebuje. Většinou stačí jen trochu mořské soli, pepře, případně bylinek a kapky citrónu. Dnes bude losos. Ryby obsahují obvykle 15-20 g bílkovin, bílkoviny ryb obsahují všechny esenciální aminokyseliny, proto rybí maso považujeme za zdroj plnohodnotných bílkovin, nezbytných pro růst a vývoj organismu, obnovu tkání. Rybí maso je lehce stravitelné. Dnes bude losos. 


Losos se salátem z kořenové zeleniny a brambory s pestem

  • filet lososa
  • mořská sůl
  • čerstvě mletý pepř
  • citrón
  • mrkev
  • petržel
  • celer
  • nové brambory 
  • hladkolistá petrželka
  • bazalka
  • lžíce kaparů
  • 4 sardelky
  • olivový olej
  • fialová cibule
  • česnek

Brambory jsem si očistila a uvařila v parním hrnci. Kořenovou zeleninu jsem nastrouhala na hrubo, do pánve jsem dala kapku oleje a zeleninu na ní orestovala, osolila mořskou solí a zakápla trochou smetany. Připravíme si pesto - petržel, bazalku, sardelky, kapary a olivový olej jsem rozmixovala na pesto. Na konec jsem přidala česnek a cibuli a ještě krátce promixovala. Uvařené brambory jsem překrájela na půl a smíchala s pestem. Lososa osolíme a opepříme, vložíme na rozehřátou pánvičku kůží dolů, můžeme ji i vytřít trochou oleje, lososa po chvíli otočíme a doděláme. Nakonec pokapeme citrónem. 

Žádné komentáře:

Okomentovat