úterý 29. dubna 2014

Francouzský toust




Pokaždé když jsem viděla někde recept na francouzský toust, jsem se ošila.... První co mi vždy prolétlou hlavou bylo chleba ve vajíčku na sladko?  No brr.... Jenže mi to jednoho dne nedalo a řekla jsem si, že kdyby to nebylo dobré, tak to není tak profláknuté. Dokonce jsem viděla tento recept už před několika lety u Zuzky L. tehdy ještě na stránkách bodyrock. A tak jsem se rozhodla, že to vyzkouším a až pak se rozhodnu jestli je to brrr nebo ne. No jak myslíte, že to dopadlo? Opravdu mi tato zvláštní varianta toustu nasladko zachutnala. A moc. 


Francouzský toust 

(1 porce)
příprava cca 10 minut

  • 3 ks toustového clzrn. chleba Lidl
  • lžička oleje z lískových oříšků Lidl
  • špetku skořice
  • 1 lžíce mléka 
  • 1 celé vejce
  • sirup agáve
  • čokoládu varianta
  • ovoce varianta
  • oříšky varianta
  • konopná semínka varianta
  • kakaové boby varianta
Příprava velice jednoduchá, snad bych ani nemusela popisovat... Vejce si rozklepneme do hlubokého talíře, přidáme mléko, špetku skořice (já používám mlýnek se skořicí a hnědým cukrem od kotányi), můžete přidat i kapku sirupu, vše prošleháme. Rozpálíme si nepřilnavou pánev, vymažeme jí lžičkou oleje nejlépe z lískových oříšků. Tousty namočíme z obou stran do rozšlehaného vejce, okapeme, dáme na rozpálenou pánev a opečeme. Teplé tousty sypeme skořicí (nebo použijeme mlýnek se skořicí), poklademe malinami, plátky banánu, nastrouháme kvalitní čokoládu 70% a více a zakápneme kapkou sirupu z agáve. 

Varianta maliny, banán, čokoláda
Varianta maliny, banán, čokoláda

Varianta maliny, banán, čokoláda, kakaové boby drcené, včelí pyl



Varianta maliny, raw kakao, konopná semínka

Varianta maliny, raw kakao, konopná semínka






6 komentářů:

  1. Vpadá to zajímavě a moc dobře, určitě to tak i chutná. Každopádně to musím vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stoji za zkoušku :-) skvělá je ta kombinace s nastrouhanou čokoládou :-P

      Vymazat
  2. Vypadá to skvěle, ale Helk prosím Tě, co je to mlýnek se skořicí a cukrem? :-D A kde berete v Lidlu ty celozrnné toasty? Já už koukala ve 4 a nikde celozrnné nemají, tak nevím :) A olej z lískových oříšků to tam někde mají mňam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mlýnek skořice cukr http://cz.kotanyi.com/produkty/prehled-produktu/product-detail-cz/product-category/sladke-peceni-a-horke-napoje/
      Toustovy chléb, bohužel ho pokaždé nemají musíš koukat po tom se zeleným obalem http://www.chemievjidle.cz/chleba/toustovy-chleb-s-celozrnnou-moukou-lacestera-lidl-ceska-republika-v-o-s
      A olej z liskovych oříšků je z jejich řady delux ale ta je k dostání dle nabídky http://www.kupi.cz/sleva/olej-z-liskovych-orechu-deluxe

      Vymazat
    2. Aha já pořád přemýšlela, co myslíš :)
      Děkuji za odpověď :)

      Vymazat
    3. Není zač :-) mam tři mlýnky - skořice cukr, vanilka karamel a čokoláda :-) dostala jsem je. Jsou skvělé na do kafe na ovoňení a na ten toust.

      Vymazat