sobota 5. dubna 2014

Banánový puding






Už dlouho jsem měla v plánu si udělat puding z avokáda. Jedno krásný jsem si koupila a dala do košíku na pár dní odležet. Nemusím ani popisovat, že se o mě pokoušel infarktový stav, když jsem ho rozřízla a bylo celé plesnivé. Měla jsem hroznou chuť na něco dobrýho. A tak mi nezbylo než improvizovat. Naštěstí jsem měla doma pěkně zralé banány a tak jsem nemusela dlouho vymýšlet a na světě byl banánový puding. Je jemný a lahodný. Já ho ani celý nesnědla, zbytek jsem si dala do ledničky, smíchala jsem si ho ještě s troškou chia semínek aby byl ještě zdravější.

Banán je zdrojem draslíku, hořčíku, obsahuje též zinek, železo, molybden, mangan. Je lehce stravitelný, dodá tělu okamžitou energii, pomáhá proti depresi i proti nespavosti. Aminokyselina tryptofan pomáhá při usínání, aminokyselina tyrozin pomáhá navodit nerušený, hluboký spánek.Banán je lehce stravitelný, pomáhá při trávicích potížích, např. při bolestech žaludku, průjmu, pomáhá lépe zvládat stres a dokonce pomáhá odstraňovat z těla nikotin a je skvělý na kocovinu. 

Banánový puding 

(1 porce)
  • zralý banán
  • lžíce kokosového oleje
  • dvě lžíce raw kakaa 
  • drecené mandle
  • maca prášek (nemusí být)
  • sirup z agáve nebo med


Do mixéru dáme banán, lžící kokosového oleje (myslím si, že kokosové mléko by bylo daleko lepší ale bohužel, to se mi nepodařilo sehnat). K tomu dvě lžíce raw kakaa a lžíci sirupu z agáve. Je možné přidat i nasekané mandle, v pudingu jsou pak takové příjemné malé kousíčky a kdo chce tak i lžičku maca prášku. Vše důkladně rozmixujeme na jemný krém. Ten přendáme do mističky nebo do šálku ozdobíme plátky bananu a drcenými mandlemi.

1 komentář: