sobota 5. dubna 2014

Banánový chlebíček s kokosem a datlemi







Doma se mi sešlo docela dost pěkně zralých banánů a jelikož banánové lívanečky dělám pořád, říkala jsem si, že to bude chtít konečně taky něco jiného. Na klasickou banánovou buchtu co dělávám jsem chuť neměla a tak jsem se rozhodla pro chlebíček. A aby byl pěkně voňavý a zdravý použila jsem místo části mouky ovesné vločky a kokos a pro vylepšení chuti ještě datle ve skořici. Při pečení nádherně provoněl celý byt. 

Banánový chlebíček s kokosem a datlemi


  • 2 hrnky rozmixovaných ovesných vloček 
  • 1 hrnek kokosu lehce promixovaného
  • po lžíci pšeničné a jahelné mouky
  • 5 velkých zralých banánů
  • 2 vejce
  • 2 vrchovaté lžíce třtinového cukru
  • půl hrnečku mléka
  • datle v čokoládě a skořici
  • prášek do pečiva
  • olej z lískových oříšků
  • kokos na vysypání formy



Rozmixujeme si vločky na mouku, přidáme kypřící prášek, lžíci jahelné a pšeničné mouky, kokos rozmixovaný s třtinovým cukrem, nakrájenými datlemi ve skořici. Všechny tyto sypké suroviny si smícháme ve větší míse. Do šlehací nádobky si dáme banány, mléko a vajíčka a vše vyšleháme. Vyšlehané mokré suroviny přilijeme do sypkých a řádně promícháme, skvělé je v této fázi přimíchat ještě nakrájené kousky banánu. Formu na chlebíček vytřeme olejem z lískových oříšků a vysypeme kokosem, vlijeme těsto, uhladíme a dáme péct do vyhřáté trouby.
Pečeme při 180° cca 40-50 minut. Pro jistotu uděláme zkoušku párátkem nebo špejlí. Doporučuji podávat s jogurtovým nápojem s nejlíp s příchutí lískových oříšků nebo kokosu.




4 komentáře:

  1. tyhle chlebíčky jsou nejlepší!:) a vítej!

    OdpovědětVymazat
  2. Banánové chlebíčky miluji ve všech podobách! Tenhle tvůj vypadá úžasně. Nejradši mám ale s kokosovým mlékem nebo mákem, doporučuji vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ó, tak ten vyzkouším! Vypadá parádně a určitě i parádně chutná! :)

    OdpovědětVymazat